نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 سوال امتحانی دانشگاه هاروارد:

این سوال مربوط به سال ۲۰۰۱  رشته علوم تحقیقات دانشگاه هاروارد است و استفاده از ماشین حساب ممنوع بوده است.

سوال این است که …. اگر


۱ = ۵

 

۲ = ۲۵

۳ = ۱۲۵

۴ = ۶۲۵

۵ = ؟

 

 

جواب در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 حسن ساعی دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با بیان اینکه مرحله دوم آزمون‌های المپیاد علمی دانش‌آموزی دقایقی پیش در سراسر کشور به صورت همزمان آغاز شد، اظهار کرد: مرحله دوم آزمون‌های المپیاد علمی دانش‌آموزی به صورت متمرکز در مراکز استانها و همچنین ۸ حوزه خارج از کشور در قالب ۲ حوزه دختران و پسران برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه در هر استان فقط ۲ حوزه امتحانی دختران و پسران برای آزمون المپیادهای علمی دایر است، افزود: امروز صبح ساعت ۸:۳۰ آزمون های رشته فیزیک و زیست آغاز و همچنین برگزاری آزمون رشته کامپیوتر در ۲ نوبت بعد از ظهر امروز و صبح فردا انجام می‌شود.
معاون باشگاه دانش پژوهان جوان با بیان اینکه آزمون فیزیک از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۳ امروز به مدت زمان ۲۷۰ دقیقه به طول خواهد انجامید، گفت: یک سوال عملی و ۸ سوال نظری که باید به صورت تشریحی پاسخ داده شوند، تشکیل دهنده محتوای سوالات آزمون فیزیک است؛ در آزمون عملی دانش آموزان با در اختیار داشتن ابزار و وسایل لازم، آزمایش خواسته شده را انجام می دهند و نتیجه را به صورت کتبی ارائه خواهند داد.
ساعی دهقان با بیان اینکه دانش آموزان شرکت کننده در رشته زیست شناسی نیز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰، به مدت ۱۸۰ دقیقه مهلت دارند تا به ۱۷ سئوال آزمون مربوطه پاسخ دهند، تصریح کرد: امروز ۱۵۴۵ دانش آموز در رشته فیزیک، ۱۱۰۹ دانش آموز در رشته زیست شناسی و ۱۶۲۰ دانش آموز در رشته کامپیوتر در سراسر کشور و ۸ حوزه خارج از کشور در مرحله دوم آزمون المپیادهای علمی به رقابت می پردازند.
وی در پایان در پاسخ به این سوال که نتایج این آزمون ها چه زمانی اعلام خواهد شد، اظهار کرد: طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، در دهه سوم خردادماه نتایج مرحله دوم آزمون های المپیاد علمی دانش آموزی اعلام خواهد شد.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 دانلود مجموعه نکات جمع بندی مبحث ریاضیات پایه

jambandi مجموعه نکات جمع بندی مبحث ریاضیات پایه

 

 

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

nokte o teat کمترین مقدار یک عبارت مثلثاتی!

سلام

میخوام نکته و تست امروز رو یه جور دیگه مطرح کنم؛یعنی بصورت تشریحی icon smile کمترین مقدار یک عبارت مثلثاتی!

اما شک نکن که همین سوالات تشریحی هستن که به تست تبدیل میشن!!!

شعار ueqm اینه که : “همیشه راه ساده تری هم هست!!!”

فایل زیر رو دانلود کن و ازش الگو بگیر،برای حل تست های مشابه!

 

dicon کمترین مقدار یک عبارت مثلثاتی!

منبع : www.ueqm.ir

 

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

دانلود نمونه سوالات درس ریاضی پایه های مختلف

svalatriazikollepaieha سوالات ارسالي همکاران براي وب كارا خرداد91 و 90

منبع : سایت کارامث

 

سوالات خردا ۹۰

*****************************

آمار مدل سازی دهخدا طراح : سپهری

ریاضیات ۲ طراح : سپهری

*********************************

آمار و مدل سازی طراح : جناب آقای رضا کاظمی

آمار و مدل سازی طراح: جناب آقای رضا کاظمی

با سپاس فراوان از همکار خوبمان جناب آقای کاظمی از قزوین

*********************************

آمار و مدلسازی سوم تجربی طراح: خانم محمدباقری

سوالات ریاضی پایه دوم ریاضی- طراح :  خانم حسنلو

سوالات آمار و مدلسازی پایه دوم ریاضی- طراح: خانم حسنلو

سوالات ریاضیات ۲ تجربی طراح: خانم میری

سوالات ریاضی ۱- طراح : خانم یوسفی

سوالات هندسه ۱ – پایه دوم تجربی و ریاضی- طراح :خانم قره داغی

سوالات آمار و مدلسازی پایه دوم انسانی- طراح: خانم صالح آهنگر

با سپاس فراوان از همکاران خوبمان در دبیرستان ایثار

 خانم ها محمد باقری و حسنلو

**************************

سوالات ارسالی دوست ارجمندم جناب آقای حسینی از اهر

سوالات ریاضی۲ خرداد۹۰

نمونه سوال ۱

نمونه سوال ۲

مجموعه سوالات ارسالی دوست و همکار بزرگوارم جناب آقای محمودی از فریمان

سوالات ریاضیات ۱ و ۲ و آمار

با سپاس از جناب آقای محمودی

************************************

سوالات ریاضیات ۲  دبیرستان محمد باقر صدر ناحیه ۳ تبریز

ریاضیات ۲

با سپاس از دوست و همکار ارجمندم جناب آقای بختی

************************************

نمونه سوالات آمار و مدلسازی دبیرستان نمونه دولتی مولود کعبه شهرستان قدس طراح سوالات: خانم ذوالقدر

آمار و مدل سازی

از همکار محترم سرکار خانم ذوالقدر سپاسگزارم

***************************

 سوالات ارسالی دوست و همکار بزرگوارم جناب آقای اسکندری ار ناحیه ۳ تبریز

ریاضیات ۲

ریاضیات ۱

ریاضیات ۱

با سپاس فراوان از دوست و همکار ارجمندم جناب آقای اسکندری

***********************************

سوالات ریاضیات گسسته

ارسالی از همکار خوبمان سرکار خانم اعتماد از منطقه ۱۵ تهران

***************************

سوالات ریاضیات ۱

با سپاس از دوست خوبم جناب آقای مروتی از ناحیه ۴ تبریز

***************************

نمونه سئوال ریاضی ۲ ارسالی از جناب آقای عارف میاحی عرب دبیر دبیرستان

نمونه دولتی دکتر حسابی ناحیه ی ۲ اهواز

 reyazi-2.pdf

با سپاس فراوان از دوست و همکار بزرگوارم جناب آقای عامری

  *************************

 

ریاضیات ۲ از استاد درآیش

 تصویر صفحه اول سوال                 تصویر صفحه دوم سوال

با تشکر از استاد درآیش

*********************

مجموعه سوالات ارسالی دوست و همکار بزرگوارم جناب آقای اسکندری ار ناحیه ۳ تبریز

دانلود سوالات

***********************************

آمار سوم تجربی طراح : جناب آقای جهانگیری

با سپاس فراوان از همکار خوبمان جناب آقای جهانگیری از ناحیه ۳ تبریز

*****************************

آمار مدل سازی دهخدا طراح : سپهری

ریاضیات ۲ طراح : سپهری

*********************************

آمار و مدل سازی طراح : جناب آقای رضا کاظمی

آمار و مدل سازی طراح: جناب آقای رضا کاظمی

با سپاس فراوان از همکار خوبمان جناب آقای کاظمی از قزوین

*********************************

آمار و مدلسازی سوم تجربی طراح: خانم محمدباقری

سوالات ریاضی پایه دوم ریاضی- طراح :  خانم حسنلو

سوالات ریاضیات ۲ تجربی طراح: خانم میری

سوالات ریاضی ۱- طراح : خانم یوسفی

سوالات هندسه ۱ – پایه دوم تجربی و ریاضی- طراح :خانم قره داغی

با سپاس فراوان از همکاران خوبمان در دبیرستان ایثار

 خانم ها محمد باقری و حسنلو

**************************

از لینک زیر سؤال و پاسخ ریاضیات ۱ مجتمع­های آموزشی شهید چمران ۱ و ۲ بیروت را دریافت نمایید. 

 ریاضیات ۱

سؤالات هندسه­ی ۱   

سؤالات ریاضی۲

مجتمع‌های آموزشی شهید چمران ۱و۲ بیروت

با سپاس فراوان از همکاران خوبمان آقای حیدری و سرکار خانم رسولی زاده

*****************************

ریاضیات ۱

با سپاس فراوان از همکاران خوبمان آقایان حسینی و ساداتی از قائم شهر

*************************************

سوالات ریاضیات ۲ طراح: جناب آقای رضا علیزاده

ریاضی ۱ ابن سینا طراح: جناب آقای رضا علیزاده

ریاضی عمومی ۲ طراح: جناب آقای رضا علیزاده

با سپاس فراوان از دوست و همکار خوبم جناب آقای علیزاده از نور آباد

***************************

سوالات ارسالی همکار خوبمان استاد علیزاده از نور آباد

هندسه تحلیلی طراح رضاعلیزاده از شهرستان دلفان


ریاضیات گسسته دبیرستان بهشتی ۱ شهرستان نورآباد طراح استاد  علیزاده

ریاضیات گسسته دبیرستان غیرانتفاعی ابن سیناشهرستان نورآباد طراح استاد علیزاده

هندسه تحلیلی و ریاضیات گسسته ارسالی همکار عزیزم

آقای محمد میری  از دبیران ریاضی بخش الوار گرمسیری از توابع اندیمشک

ریاضی۲ ارسالی همکار گرامی 

آقای محمد میری  از دبیران ریاضی بخش الوار گرمسیری از توابع اندیمشک


ریاضیات عمومی چهارم تجربی

ارسالی همکار ارجمند آقای امیر رزم آرا ازشهرستان مه ولات

ریاضی عمومی چهارم تجربی ارسالی همکارگرانقدرمان 

جناب آقای موسی بشارت نیا

دبیر ریاضی شهرستان مهر ،استان  فارس

سوال ریاضی عمومی تجربی ارسالی از همکار خوبمان جناب آقای نصیری از مشهد

ریاضی عمومی تجربی

سوالا ریاضی عمومی ارسالی از همکار خوبمان جناب آقای کارگر بهبهانی

از شهرستان بهبهان استان خوزستان

ریاضی عمومی

ریاضی۲ارسالی ازهمکار عزیزمان آقای 

هادی کارگربهبهانی از بهبهان استان خوزستان

سوالات ارسالی همکار خوبمان یوسف منصوری دبیر ریاضی از اسلام اباد غرب

ریاضی عمومی و ریاضی پایه

سوالات آمار و مدل سازی ارسالی از دوست و همکار خوبم آقای فتاح پور از ناحیه ۲ تبریز

آمار و مدل سازی

سوالات ریاضی ۱ استاد حافظ پل از دزفول

 

آزمون ریاضی اول متوسطه مربوط به دبیرستان آزادگان دزفول در اردیبهشت٩١

دانلود

سوالات هندسه ۱ و ریاضی ۱ خانم محمد باقری

هندسه ۱ نیمسال دوم

ریاضی ۱

85 سوالات ارسالي همکاران براي وب كارا خرداد91 و 90

سوالات ارسالی همکار محترم خانم دودانگه از ابهر

هندسه تحلیلی و گسسته

سوالات ارسالی دوست و همکار خوبم جناب آقای شایان نسب از دزفول

دریافت سوالات ریاضی ۱

*************************************

سولات ریاضی ۱و ریاضی ۲طراح آقای مسیب رضایی از نهاوند

www.mathcafe.ir

ردیف نوع فایل مشخصات
۱ images%20%285%29 سوالات ارسالي همکاران براي وب كارا خرداد91 و 90 ریاضی دوم دبیرستان امام علی (ع)
۲ images%20%285%29 سوالات ارسالي همکاران براي وب كارا خرداد91 و 90 ریاضی اول دبیرستان امام علی (ع)
۳ images%20%285%29 سوالات ارسالي همکاران براي وب كارا خرداد91 و 90 ریاضی اول دبیرستان شاهد

***************************************************

سوالات ارسالی همکار خوبمان خانم اقدامی  مقدم از بندر انزلی

ریاضی ۱

ریاضیات گسسته

وبلاگ : http://www.77math.com 

سوالات ارسالی همکار خوبمان آقای بهروز قیامی از ناحیه ۱  رشت

ریاضی ۲

ریاضیات گسسته ارسالی همکار خوبمان آقای جواد کاخکی از تبادکان مشهد

هندسه تحلیلی ارسالی همکار خوبمان جواد کاخکی از تبادکان مشهد

ریاضی عمومی ارسالی همکار خوبمان جواد کاخکی

 *******************************

سوالات ارسالی دوست و همکار خوبم جناب آقای علوی از مرند

سوالات امتحان ریاضی ۱ شاملو۲ مرند ۹/۳/۱۳۹۱

سوالات امتحان ریاضی پایه چهارم انسانی شاملو ۲ مرند ۱۱/۳/۱۳۹۱

************************

سوال آمار و مدل سازی

ارسالی از همکار خوبمان سرکار خانم فرزانه نصر از اصفهان

آمار و مدل ساری

******************************

 سوال و راهنمای تصحیح 

 امتحان هماهنگ

 ریاضی ۱ سال اول متوسطه

(خارج کشور) خردادماه ۹۱

C211 1 سوالات ارسالي همکاران براي وب كارا خرداد91 و 90

download سوالات ارسالي همکاران براي وب كارا خرداد91 و 90

با سپاس از همکار خوبم استاد حیدری از بیروت

*********************

سوالات ریاضی ۲ خرداد ۹۱  استاد حسینی از اهر

ریاضی۲ خرداد۹۱

 **************************

ریاضی عمومی

ارسالی همکارمحترم سرکارخانم فاطمه گوهری از استان خراسان رضوی دبیرستان شهیدحسینی محراب

***********************

نمونه سوال ریاضی عمومی خرداد ۹۱ دبیرستان ایین تربیت منطقه ۵ تهران
ارسالی از خانم مطلبی
 
****************************
سوالات ریاضی ۲ و هندسه ۱همکار خوبم جناب آقای شهیدی از تهران منطقه ۱
 
 
*******************************
سوالات ریاضی ۱ ارسالی از همکار خوبم جناب آقای علی سارابیگی
 
 
********************************

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

1-لیست اسامی همه ی رشته های نظری

    ریاضی و فیزیک

     علوم تجربی

    ادبیات و علوم انسانی

    علوم و معارف اسلامی

    هنر

 

لیست اسامی همه یرشته های فنی

        الکترونیک

       الکتروتکنیک

       الکترونیک و مخابرات دریایی

      مکانیک موتورهای دریایی

      ناوبری

      ساختمان

     نقشه برداری

     چاپ

     تأسیسات
صنایع چوب و کاغذ

    مکانیک خودرو

   ساخت وتولید

   نقشه کشی عمومی

   صنایع فلزی

   سرامیک

  متالوژی

  صنایع نساجی

  صنایع شیمیایی

  معدن

  لیست اسامی همه یرشته های حرفه ای

  حسابداری بازرگانی

  طراحی و دوخت

  کامپیوتر

  تربیت بدنی

  مدیریت خانواده

  صنایع غذایی

  گرافیک

  نقشه کشی معماری

  مرمت آثار فرهنگی

  سینما

  پشتیبانی صحنه

  کودکیاری

 

 

توجه! توجه!
مراقب  افت تحصیلی خود باشید!
سال اول دبیرستان، سال سرنوشت شماست پس مراقب افت تحصیلی خود باشید. همان طور که

تا به حال متوجه شدید امسال با دوره راهنمایی که در آن تحصیل می کردید کاملاً متفاوت است. محیط بزرگ تر، فضای علمی تر، دروس تخصصی تر، وعوامل دیگر… همه این عوامل
می تواند عامل اصلی افت تحصیلی شما را موجب شود. بنابراین شناخت کامل این دوره و برنامه ریزی و شیوه مطالعه صحیح می تواند در جلوگیری از این امر به شما کمک کند.
دراین مقاله تلاش می کنیم تا شناخت اجمالی از سال اول دبیرستان به شما ارائه دهیم.
یکی از تغییرات بارزی که شما با آن روبرو شده اید کتاب های درسی شما می باشد.
سال اول دبیرستان درس علوم راهنمایی به سه کتاب تخصصی فیزیک، شیمی، علوم زیستی و بهداشت و کتاب ادبیات دوره راهنمایی هم به دو کتاب ادبیات فارسی و زبان فارسی تقسیم شده است. توجه و علاقه به هر کدام از این دروس در انتخاب رشته سال دوم دبیرستان، برای شما راهگشاست.
در پایان این سال تحصیلی انتخاب رشته دوره متوسطه را در پیش خواهید داشت. انتخاب یکی از پنج رشته ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، کاردانش و فنی حرفه ای. بنابراین توجه به زمینه های علایق شخصی، استعداد و داشتن دورنمایی از آینده شغلی در انتخاب صحیح رشته تحصیلی به شما کمک خواهد کرد. این سال، سال سرنوشت شماست پس آگاهانه و با شناخت درست این مسیر را طی کنید.
برای مطالعه کلی دروس: پیش مطالعه قبل از شروع کلاس، مطرح کردن سوال بر سر کلاس و مرور مطالعه تدریس شده در منزل به یادگیری سریع و تفهیم مطالب به شما کمک خواهد کرد.
باید دقت داشته باشید که هر درس شیوه مطالعه خاص خود را می طلبد. به عنوان مثال درس عربی و زبان انگلیسی به یادگیری لغات و حل تمرین زیاد نیاز دارد و درس ریاضی و فیزیک هم نیازمند تمرین و رفع اشکال بر سر کلاس می باشد.
یادگیری کامل کتاب درسی و حل تمارین، مطالعه جزوات درسی دبیران  به ترتیب موجب تفهیم، تثبیت و تسلط مطالب درسی برای شما خواهد بود. پس مطالب درس ریاضیات را جدی بگیرید و به یادگیری بهتر خود کمک کنید.
 
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

تأثیر چشمگیر معدل سوم دبیرستان در کنکور سراسری 

بسیار مهم: 

معدل کتبی سوم دبیرستان چند سالی است که مستقیماً در کنکور سراسری تأثیر بسزایی داشته و همتراز دروسی مانند عربی و زبان نمره آن به درصد تبدیل شده و جزو یکی از دروس کارنامه کنکور محاسبه می گردد.

امسال (سال ۹۰) که انتخاب رشته ها را انجام می دادیم ، کارنامه ها ی داوطلبان حکایت جالبی را نقل می کردند و آن اینکه تأثیر ۲۵ درصدی معدل در کارنامه ها اختلاف بسیار زیادی را برای معدل های نابرابر اما با درصدهای یکسان سبب شده بود اگر پیش از سال ۹۰ ، ۲ داوطلب با درصدهای یکسان اما با ۴ نمره اختلاف بین دو معدل کتبی شان داشتیم ، تفاوتی درحدود ۴۰ درصد را در اختلاف رتبه هایشان را ایجاد می کرد مثلاً دانش آموزی با معدل ۱۰ و با رتبه ی ۸۰۰۰ همان درصدهایی را داشت که دانش آموزی با معدل ۱۹ با رتبه ی ۵۰۰۰ داشت اما امسال دانش آموز با معدل ۱۹ رتبه اش ۳۰۰۰ شده بود یعنی در کل چیزی حدود ۶۰ درصد اختلاف به سبب معدل پایینتر وبالاتر بین دو داوطلب افتاده بود؛ به همین خاطر به دانش آموزان سال سومی اکیداً توصیه می شود که معدل سال سوم خود را بسیار بسیار بسیار جدی بگیرند !!!!!!

 

برای رسیدن به چنین هدفی لازم است دانش آموزان از همان ابتدای سال سوم با شدت هر چه تمام تر روی دروس خود به خوبی کار کرده و از همان آغاز سال نمره های خود را بالای نوزده نگه دارند ، حتی در برخی موارد توصیه می شود با شرکت در کلاس های خصوصی و نیمه خصوصی ضعف های خود را جبران نمایند ، این نوع هزینه بسیار بهتر از آن است که بخواهید کمبود معدل خود را با انواع کلاس های کنکور جبران نمایید.

به همین خاطر جلسات برنامه ریزی ویژه ای اختصاصاً برای دانش آموزان خوبی که احیاناً با همه ی ضعفهای خود انگیزه بالایی دارند و می خواهند معدل بالایی در آزمون های کتبی سوم دبیرستان بگیرند انجام می دهیم .
برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد از نظر کیفیت و شیوه ، کاملاًً متفاوت با آن چیزی است که دانش آموزان تاکنون دیده یا شنیده اند.


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 دانلود جزوه آموزشی زمین شناسی

zamin3[www.fera.ir] جزوه آموزشی زمین شناسی

با تشکر از رضا ستار دانش آموز سوم تجربی

کاری از محمد گنجی

www.m-ganji.com

 

 

لینک مستقیم :جزوه آموزشی زمین شناسی

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

کسب رتبه ی برتر در مسابقات حفظ قرآن کریم شهرستان دهاقان توسط

آقای وحـــیــــــــد ضــــــــرغــامـــی

دانش آموز کلاس اول 202 را به ایشـــــان و خانواده ی ایشـــــان تبریک  میگوییم

 

شورای دانــش آوزی

دبیرســتان و مرکز پیش دانشگاهی شهید رضویان

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

تعریف ویروس:

ویروس، قطعه‌ای از نوکلئیک اسید است که درون پوششی از پروتئین قرار دارد. با توجه به این تعریف، ویروس از دو بخش تشکیل شده است: اسیدنوکلئیک و پوشش پروتئینی.

 ویژگی‌های عمومی:

ویروس‌ها، از باکتری‌ها بسیار کوچک‌ترند.

مثال: اگر ۱۰۰ ویروس آنفلوآنزا در کنار یکدیگر قرار بگیرند، طول آن‌ها برابر طول یک باکتری می‌شود.

 

  (اندازه یک ویروس آنفلوآنزا، ۰۱/۰ طول یک باکتری است)

* طول یک باکتری حدوداً ۲ میکرون است، می‌توان نتیجه گرفت که اندازه یک ویروس آنفلوآنزا برابر با ۰۲/۰ میکرون است.

بیش‌تر ویروس‌ها فقط با میکروسکوپ الکترونی قابل مشاهده‌اند. ویروس‌ها همگی برای تولید مثل وارد سلول‌ها می‌شوند و با آلوده‌ کردن سلول میزبان و استفاده از امکانات آن، تولید مثل می‌کنند.

توجه کنید که:

۱- ویروس‌ برای تولید مثل، حتماً باید وارد یک سلول زنده شود.

۲- ویروس‌ها در خارج از سلول‌های زنده، موجوداتی غیرفعال هستند.

۳- ویروس‌ها را «انگل اجباری درون سلولی» می‌نامند.

منظور از آلوده کردن، وارد شدن ویروس یا ماده ژنتیک آن، به درون سلول است.

زیست شناسان بنا به دلایل زیر، ویروس‌ها را زنده نمی‌شمارند:

۱- ویروس‌ها رشد نمی‌کنند: قادر به ماده سازی و بزرگ شدن و یا تغییر ابعاد خود نمی‌باشند.

۲- هومئوستازی ندارند: یعنی نمی‌توانند شرایط محیط داخلی پیکر خود را ثابت نگه دارند.

۳- متابولیسم درون آن‌ها رخ نمی‌دهد.

اهمیت ویروس‌ها، در ایجاد بیماری در بسیاری از جانداران و تأثیر مهمی است که بر دنیای زنده بر جای می‌گذارند.

 جمع‌بندی:

با توجه به مطالب فوق می‌توان گفت که:

۱- با توجه به ساختار ویروس که فقط از پوشش پروتئینی و اسید نوکلئیک ساخته شده است، ویروس‌ها سایر اجزای سلول از جمله غشاء‌سیتوپلاسمی، سیتوپلاسم و اندامک‌های سیتوپلاسمی را ندارند. تکثیر ویروس‌ها نیز توسط خود ویروس صورت نمی‌گیرد، بلکه توسط سلول میزبان صورت می‌گیرد.

۲- چون ویروس‌ها فاقد اندامک‌های سیتوپلاسمی هستند، لذا آنزیم‌ درون آن‌ها وجود ندارند و هیچ واکنشی درون آن‌ها صورت نمی‌گیرد. به عنوان مثال قادر به، همانندسازی، رونویسی و ترجمه نمی‌باشند.

ویژگی‌های عمومی:

پروکاریوت هستند. هسته سازمان یافته ندارند، مواد وراثتی آنها درون سیتوپلاسم و در ناحیه‌ای به نام ناحیه‌ی نوکلئوئیدی قرار دارد.

بیش‌تر آنها در حدود ۱ میکرومتر قطر دارند. به طور متوسط اندازه آنها یک دهم سلول‌های یوکاریوتی است. از ویروس‌ها بزرگ‌تر هستند.

تک سلولی هستند.

  نکته: بعضی از باکتری‌ به هم می‌چسبند و ساختار‌های رشته مانندی را پدید می‌آورند. اما پرسلولی محسوب نمی‌شوند، چون برخلاف جانداران پر سلولی واقعی بین سیتوپلاسم آنها ارتباط مستقیم وجود ندارد.

کروموزوم باکتری از DNA حلقوی تشکیل شده است. باکتری‌ها دارای یک کروموزوم حلقوی هستند. دریوکاریوت‌ها DNA خطی بوده و پروتئین‌هایی به نام هیستون به آن متصل است، اما در باکتری‌ها به DNA ، پروتئین متصل نمی‌شود.

 یادآوری: برخی از باکتری‌ها علاوه بر کروموزوم اصلی دارای یک DNA حلقوی کوچک به نام پلازمید هستند که آن را کروموزوم کمکی نیز می‌نامند.

باکتری‌ها با روش تقسیم دوتایی تولید مثل می‌کنند. در این روش بسیار ساده، چرخه سلولی و مراحل تقسیم میتوز و میوز صورت نمی‌گیرد.

باکتری‌ها فاقد اندامک‌های غشادار هستند به عبارت دیگر میتوکندری، شبکه آندوپلاسمی، دستگاه گلژی، لیزوزوم، واکوئل و کلروپلاست ندارند.

توجه: برای بخاطر سپردن می‌گویند باکتری‌ها «مشگل» ندارند. (م: میتوکندری، ش: شبکه آندوپلاسمی، گ: دستگاه گلژی، ل: لیزوزوم)

تاژک: تاژک باکتری از یک تار پروتئینی تشکیل شده است که با حرکات خود باکتری را به جلو می‌راند.

مقایسه:

تاژک یوکاریوت‌ها مثل تاژک تاژکداران و تاژک آنتروزوئید خزه و سرخس دارای ساختار میکروتوبولی هستند، در حالی که تاژک باکتری‌ها ساختار میکروتوبولی نداشته و از یک تار پروتئینی تشکیل شده است.

 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

 

 

دانلود ۳۱ سوال پرتکرار ویژه رشته تجربی

svaltekrarkonkort[www.fera.ir] 31 سوال پرتکرار ویژه رشته تجربی

مبحث الکتروشیمی به طور متوسط ۳ تا ۴ سؤال کنکور را به خود اختصاص می‌دهد.

لینک مستقیم :
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 دانلود نکات درسی مبحث الکترشیمی درس شیمی سال چهارم

13920202Pvdq52m331 نکات درسی مبحث الکترشیمی درس شیمی سال چهارم

مبحث الکتروشیمی به طور متوسط ۳ تا ۴ سؤال کنکور را به خود اختصاص می‌دهد.

 

لینک کمکی :

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 پوستر اتحادهای جبری می تواند به عنوان زمینه صفحه رایانه استفاده شود که در هر بار باز شدن رایانه باعث یادآوری نکاتی شود این اولین قسمت از سری پوسترهای ریاضی خواهد بود

 

دانلود فایل پوستر

منبع: www.fera.ir

 

 

 

 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 خدایا کمک کن

خدایا کمک

جوانان را کمک کن 

اینترنت دنیای خرابی شد و جوانان غافل

 

یا امام عصر فرجی کن 

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 دانلود تست های جمع بندی درس ادبیات و زبان فارسی ویژه نوروز

testAdabiatkonkur(rt)all[www.fera.ir]  تست های جمع بندی درس ادبیات و زبان فارسی ویژه نوروز

ویژه ی نوروز ۱۳۹۲ – موسسه ی گزینه۲

گروه های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی

منبع:سایت گروه آموزشی آلم

باتشکر از سایت آلم و دبیرستانی کنوری که این مطلب را در اختیار ما گذاشتند ."شورا دانش آموزی دبیرستان شهید رضویان"

نوشته شده در تاريخ جمعه 23 فروردين 1392برچسب:, توسط محمد صدری |
شهادت حضرت فاطمه مرضیه (سلام الله علیها) بر محبان آن حضرت ، تسلیت باد
 
نوشته شده در تاريخ شنبه 17 فروردين 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

شهادت حضرت فاطمه, شهادت حضرت زهرا

شهادت حضرت فاطمه (س)

لحظات وداع حضرت فاطمه علیهاالسلام


در اوراق تاریخ

در منابع شیعه و سنی در زمینه شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام مطالبی اعم از تاریخی و روایی ذکر شده است که در این مطلب اجمالا به آن می‌پردازیم.

 

سلیم بن قیس می‌گوید:

از ابن‌عباس شنیدم كه می‌گفت: چون بیماری حضرت فاطمه علیهاالسلام شدید شد، علی‌علیه السلام را طلبید و فرمود:

 

"وصیت می‌كنم تو را كه بعد از من با امامه دختر خواهر من زینب ازدواج کنی و تابوت مرا چنانچه ملائكه برای من وصف كردند، بسازی، و نگذاری احدی از دشمنان خدا در[تشییعٍ] جنازه من حاضر شوند.

 

پس همان روز فاطمه علیهاالسلام از دنیا رحلت كرد. از صدای گریه، مدینه به لرزه در آمد و مردم را دهشتی روی داد مانند روز وفات حضرت رسالت صلی الله علیه و آله و سلم."

 

پس ابوبكر و عمر به تعزیه حضرت علی علیه السلام آمدند و گفتند:

 

تا ما حاضر نشویم بر دختر رسول خدا نماز نگزار.

 

چون شب رسید، حضرت علی علیه السلام، عباس و فضل پسر او و مقداد و سلمان و ابوذر و عمّار را طلبید و بر جنازه حضرت فاطمه علیهاالسلام نماز گزارد و او را دفن نمود. چون صبح شد، مقداد به ابوبكر و عمر گفت:

 

ما دیشب فاطمه را دفن كردیم. عمر به ابوبكر گفت: نگفتیم چنین خواهند كرد؟ عباس گفت: فاطمه خود چنین وصیت كرده بود كه شما بر او نماز نخوانید. عمر گفت: شما كینه قدیم خود را هرگز ترك نمی‌كنید، والله كه می‌روم او را از قبر در آورم و بر او نماز می‌كنم. امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود: به خدا سوگند اگر این کار را انجام دهی، شمشیر خود را از غلاف بكشم و در نیام نكنم تا تو را و جماعت بسیاری را به قتل رسانم. بعد از این، ایشان توطئه كردند كه علی علیه السلام را به قتل رسانند و گفتند: تا او را نكشیم ما به اهداف خود نمی‌رسیم. ابوبكر گفت: چه كسی این جرأت را می‌كند؟ عمر گفت: خالد بن ولید. پس او را طلبیدند و گفتند: می‌خواهیم تو را بر امر عظیمی بگماریم.

 

گفت: مرا بر هر کاری می‌خواهید بگمارید، اگرچه بر كشتن علی باشد. گفتند: از برای همین تو را طلبیدیم. خالد گفت: چه وقت او را به قتل برسانم؟ ابوبكر گفت: در وقت نماز در پهلوی او بایست، چون سلام نماز گوید گردن او را بزن. چون در آن وقت، اسماء بنت عمیس كه پیشتر همسر جعفر طیّار بود در خانه ابوبكر زندگی می‌كرد. بر توطئه ایشان مطلع شد، كنیزك خود را گفت: برو به خانه علی و فاطمه علیهاالسلام به دور خانه ایشان بگرد و این آیه را بخوان. " وَ جاءَ رَجُلُ مِن اَقصَا المَدینَةِ یَسعَی قَالَ یا مُوسَی اِنَّ المَلاَ یَاتَمِروُنَ بِکَ لِیَقتُلوکَ فَاخرُج اِنّی لَکَ مِنَ النّاصِحِین."(سوره قصص؛ آیه 20) چون كنیزك آمد و این آیه را خواند، علی علیه السلام فرمود: به خاتون خود بگو: خدا تو را رحمت كند، ایشان قدرت آن ندارند، اگر ایشان مرا بكشند چه كسی با ناكثان و قاسطان و مارقان قتال خواهد كرد. پس حضرت وضو ساخت و به مسجد رفت و مشغول نماز شد. خالد بن ولید آمد و در پهلوی آن حضرت ایستاد، پس ابوبكر در اثنای نمازش پشیمان شد، ترسید كه اگر علی علیه السلام شمشیر بكشد؛ اول او را بكشد، پس تشهدش را بسیار طول داد تا آن كه نزدیك شد تا آفتاب در آید، زیرا می‌ترسید كه اگر سلام بگوید خالد به گفته او عمل كند و فتنه‌ای بر پا شود، پس پیش از سلام نمازش گفت: ای خالد! مكن آنچه را گفته بودم، اگر بكنی تو را خواهم كشت.(كتاب سلیم بن قیس؛ ص 255/ احتجاج؛1/240) و این فتنه دفع شد.

 

علامه مجلسی می‌نویسد: در مدت زندگانی آن بانو علیهاالسلام بعد از پدر بزرگوارش، اختلاف نظر بسیاری میان خاصّه و عامّه می‌باشد، از شش ماه بیشتر و از چهل روز كمتر نگفته‌اند، و احادیث معتبر دلالت می‌كند بر آن كه بقای آن حضرت علیهاالسلام بعد از پیغمبر، هفتاد و پنج روز بوده است. ابوالفرج اصفهانی در كتاب مقاتل الطالبیین از حضرت امام محمّدباقر علیه السلام روایت كرده است: مدت بقای آن حضرت علیهاالسلام بعد از پدر خود؛ سه ماه بود.

 

همچنین شیخ صدوق روایت كرده است: چون از جانب حق تعالی خبر وفات آن سرور بانوان دو عالم دررسید، امّ ایمن را طلبید و- او معتمدترین زنان نزد آن بانو بود- فرمود:

 

ای امّ ایمن خبر وفاتم، به من رسیده، پس علی را برای من بطلب. چون حضرت امیرعلیه السلام حاضر شد، فرمود: ای پسر عمّ! تو را به انجام مواردی وصیّت می‌كنم. حضرت امیر علیه السلام فرمود: هر چه می‌خواهی بگو، فرمود:

 

وصیت‌های من اول آن است كه امامه دختر زینب را بعد از من به همسری برگزینی كه تربیت كننده فرزندان من باشد و برای ایشان در مهربانی همانند من است، و تابوتی برای من بساز مثل آنچه ملائكه برای من تصویر كردند و به من نشان دادند. حضرت فرمود: ای فاطمه به من بنما كه چگونه ایشان به تو نشان دادند؟ پس فاطمه علیهاالسلام روشی را كه ملائكه از جانب حق تعالی برای او وصف كرده بودند به آن حضرت نشان داد. پس فرمود: وصیت سوم من آن است كه در هر ساعت از شب و روز كه وفات نمایم، در همان ساعت مرا دفن كنی و تأخیر ننمایی، و نگذاری احدی از دشمنان خدا كه بر من ستم كرده‌اند، بر جنازه من حاضر شوند و بر من نماز خوانند. حضرت امیر علیه السلام فرمود: چنین خواهم كرد.

 

پس آن بانوعلیهاالسلام در نیمه شب به ریاض جنّت انتقال یافت. حضرت علی علیه السلام در همان ساعت مشغول تجهیز و تكفین آن حضرت گردید. پس از آن كه از غسل و دفن فارغ شد، جنازه را بیرون آورده و جریدی از درخت خرما روشن كرده و با جنازه آن حضرت بیرون آمدند، تا آن كه در همان شب بر آن حضرت علیهاالسلام نماز گزارند و جسد مطهّرش را دفن كردند...(علل الشرایع؛185) علامه مجلسی می‌نویسد: در مدت زندگانی آن بانو علیهاالسلام بعد از پدر بزرگوارش، اختلاف نظر بسیاری میان خاصّه و عامّه می‌باشد، از شش ماه بیشتر و از چهل روز كمتر نگفته‌اند، و احادیث معتبر دلالت می‌كند بر آن كه بقای آن حضرت علیهاالسلام بعد از پیغمبر، هفتاد و پنج روز بوده است. ابوالفرج اصفهانی در كتاب مقاتل الطالبیین از حضرت امام محمّدباقر علیه السلام روایت كرده است: مدت بقای آن حضرت علیهاالسلام بعد از پدر خود؛ سه ماه بود.(مقاتل الطالبیّین؛49)

 

 

در روز وفات آن حضرت نیز اختلاف نظر بسیار است، اكثر علمای امامیه گفته‌اند در روز سوّم جمادی الاول واقع شد. همچنین در سن شریف حضرت فاطمه علیهاالسلام در وقت وفات، اختلاف نظر بسیار است، اكثر روایات معتبر دلالت می‌كند بر آن كه سن شریف آن بانو علیهاالسلام در آن وقت، هیجده سال بوده، و قول صحیح و مشهور میان علمای امامیه همین قول است.

 

در كتاب روضة الواعظین روایت كرده‌اند كه حضرت فاطمه علیهاالسلام را بیماری شدیدی عارض گردید و تا چهل روز ممتد شد، چون خبر وفات آن حضرت علیهاالسلام به او رسید امّ ایمن و اسماء بنت عمیس و حضرت امیرالمؤمنین‌علیه السلام را حاضر ساخت و گفت: ای پسرعمّ! از آسمان خبر فوت به من رسیده و من عازم سفر آخرتم، تو را وصیت می‌كنم به چیزی چند كه در خاطر دارم.

 

حضرت امیر علیه السلام فرمود: ای دختر رسول خدا آنچه خواهی وصیت كن. پس بر بالین آن حضرت نشست و هر كه در آن خانه بود بیرون كردند. پس ساعتی هر دو گریستند. حضرت علی علیه السلام سر فاطمه علیهاالسلام را مدتی به دامن گرفت و به سینه خود چسبانید و فرمود:

 

هر چه می‌خواهی وصیت كن، آنچه فرمایی به عمل می‌آورم و امر تو را بر امر خود اختیار می‌كنم. فاطمه علیهاالسلام فرمود: خدا تو را جزای خیر دهد ای پسرعمّ رسول خدا، وصیت می‌كنم تو را اول كه بعد از من امامه را به عقد خود درآوری. او برای فرزندان من مثل من است. پس فرمود: برای من تابوتی قرار ده، زیرا كه ملائكه را دیدم كه صورت تابوت برای من ساختند. پس فرمود: باز وصیّت می‌كنم تو را كه نگذاری كه یكی از آنها كه بر من ستم كرده و حقّ مرا غصب كردند بر جنازه من حاضر شوند، زیرا كه ایشان دشمن من و دشمن رسول خدایند، و نگذاری كه احدی از ایشان و نه از اتباع ایشان، بر من نماز بخوانند، و مرا در شب دفن كنی، در وقتی كه دیده‌ها در خواب باشد. (روضة الواعظین؛151)

 

ابن شهرآشوب و دیگران روایت كرده‌اند چون خواستند كه آن حضرت علیهاالسلام را در قبر گذارند، دو دست شبیه دست‌های رسول خدا صلی الله علیه و آله از میان قبر پیدا شد، و آن حضرت را گرفت و به قبر برد.

 

در كشف الغمّه روایت كرده‌اند چون وفات حضرت فاطمه علیهاالسلام نزدیك شد، اسماء بنت عمیس را گفت: آبی بیاور كه من وضو بگیرم، پس وضو گرفت - به روایتی دیگر غسل كرد - و بوی خوش طلبیده و خود را خوشبو گردانید و جامه‌های نو طلبید، پوشید و فرمود:

 

ای اسماء! جبرئیل در وقت وفات پدرم از بهشت، چهل درهم كافور آورد، حضرت آن را سه قسمت كرد و یك بخش را از برای خود گذاشت و یكی را برای من و یكی را برای علی، آن كافور را بیاور كه مرا به آن حنوط كنند. چون كافور را آورد، فرمود: نزدیك سر من بگذار، پس رو به قبله خوابید و جامه‌ای بر روی خود كشید و فرمود: ای اسماء مدتی صبر كن، بعد از آن مرا صدا کن، اگر جواب نگویم، علی را طلب كن و بدان كه من به پدر خود ملحق گردیده‌ام.

 

اسماء ساعتی انتظار كشید، بعد از آن فاطمه علیهاالسلام را ندا كرد، صدایی نشنید، پس گفت: ای دختر مصطفی، ای دختر بهترین فرزندان آدم، ای دختر بهترین كسی كه بر روی زمین راه رفته است، ای دختر آن كسی كه در شب معراج به مرتبه قاب قوسین او ادنی رسیده است. چون جواب نشنید جامه را از روی مباركش برداشت، دید كه مرغ روحش به ریاض جنّت پرواز كرده است، پس بر روی آن حضرت افتاد و آن حضرت را می‌بوسید و می‌گفت: چون به خدمت حضرت رسول صلی الله علیه و آله می‌رسی. سلام اسماء بنت عمیس را به آن حضرت برسان.

 

در این حال امام حسن و امام حسین علیهماالسلام از در آمدند و گفتند: ای اسماء! چرا مادر ما در این وقت به خواب رفته است؟ اسماء گفت: مادر شما به خواب نرفته ولیكن به رحمت خداوندی واصل گردیده است، پس حضرت امام حسن علیه السلام خود را بر روی آن حضرت افكند و روی انورش را می‌بوسید و می‌گفت: ای مادر با من سخن بگو پیش از آن كه روحم از جسد مفارقت كند، و حضرت امام حسین علیه السلام بر پایش افتاد و می‌بوسید و می‌گفت: ای مادر بزرگوار! منم فرزند تو حسین. با من سخن بگو پیش از آن كه دلم شكافته شود و از دنیا مفارقت كنم.

 

پس اسماء گفت: ای دو جگر گوشه رسول خدا بروید و پدر بزرگوار خود را خبر كنید و وفات مادر خود را به او برسانید. پس ایشان بیرون رفتند، چون نزدیك مسجد رسیدند صدا به گریه بلند كردند، پس صحابه به استقبال ایشان دویدند و گفتند: سبب گریه شما چیست ای فرزندان رسول خدا؟ حق تعالی هرگز دیده شما را گریان نگرداند، مگر جای جدّ خود را خالی دیده‌اید و از شوق ملاقات او گریان گردیده‌اید؟ گفتند: مادر ما از دنیا مفارقت نمود. چون امیرالمؤمنین این خبر را شنید، فرمود: بعد از تو خود را به كه تسلی دهم. (كشف الغمة؛2/122)

 

چون این خبر در مدینه منتشر گردید، شیون از خانه‌های مدینه بلند شد، و مردم جمع شده بودند و گریه می‌كردند و انتظار بیرون آمدن پیکر حضرت را می‌كشیدند. پس ابوذر بیرون آمد و گفت: بیرون آوردن آن حضرت را به تأخیر انداختند، پس مردم متفرق شده، برگشتند. چون پاسی از شب گذشت و دیده‌ها به خواب رفت، جنازه را بیرون آوردند، امیرمؤمنان و حسن و حسین علیهم السلام و عمّار و مقداد و عقیل و زهیر و ابوذر و سلمان و بریده و گروهی از بنی‌هاشم و خوّاص آن حضرت، بر آن بانوعلیهاالسلام نمازگزاردند و در همان شب دفن كردند. حضرت علی علیه السلام بر دور قبر آن حضرت هفت قبر دیگر ساخت كه ندانند قبر آن بانو علیهاالسلام كدام است.

 

به روایتی دیگر چهل قبر دیگر را آب پاشیدند كه قبر آن حضرت مشخص نباشد و به روایت دیگر قبر آن حضرت را با زمین هموار كرد كه علامت قبر معلوم نباشد؛ این کارها برای آن بود كه موضع قبر آن حضرت را ندانند و بر قبر ایشان نماز نخوانند و خیال نبش قبر آن را به خاطر نگذرانند.(روضة الواعظین؛151) به این سبب در مورد محل قبر آن بانو علیهاالسلام اختلاف نظر واقع شده است: بعضی گفته‌اند در بقیع نزدیك قبور ائمه بقیع است و بعضی گفته‌اند میان قبر حضرت رسالت و منبر آن حضرت دفن شده است، زیرا كه حضرت فرمود: میان منبر و قبر من باغی از باغ‌های بهشت است و منبر من بر دری از درهای بهشت است. اصّح آن است كه آن حضرت را در خانه خود دفن كردند، چنانچه روایت صحیح بر آن دلالت می‌كند. ابن شهرآشوب و دیگران روایت كرده‌اند چون خواستند كه آن حضرت علیهاالسلام را در قبر گذارند، دو دست شبیه دست‌های رسول خدا صلی الله علیه و آله از میان قبر پیدا شد، و آن حضرت را گرفت و به قبر برد.(مناقب ابن شهر آشوب؛ 3/414 با كمی اختلاف.)

 

 

مفضّل از حضرت صادق‌ علیه‌السلام سؤال نمود: فاطمه علیهاالسلام را چه كسی غسل داد؟ حضرت فرمود: امیرالمؤمنین علیه السلام غسل داد؛ زیرا كه فاطمه، صدیقه و معصومه بود، و معصوم را به غیر از معصوم غسل نمی‌دهد، چنانچه مریم را حضرت عیسی علیه السلام غسل داد.(علل الشرایع؛ ص184) از حضرت صادق علیه‌السلام پرسیدند: به چه سبب حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام، فاطمه علیهاالسلام را در شب دفن نمود؟ حضرت فرمود: برای آن كه فاطمه علیهاالسلام وصیّت كرده بود كه آن دو مرد اعرابی كه هرگز ایمان به خدا و رسول نیاورده بودند، بر او نماز نخوانند.(علل الشرایع؛ ص185) از حضرت علی علیه السلام. از علت دفن فاطمه علیهاالسلام در شب پرسیدند؟ فرمود: زیرا كه او خشمناك بود بر جماعتی و نمی‌خواست آنها بر جنازه او حاضر شوند، و حرام است بر كسی كه ولایت و محبّت آن جماعت را داشته باشد، كه بر احدی از فرزندان فاطمه نماز كند.(امالی شیخ صدوق؛ ص523)

حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام روایت كرده است، هفت كس بر جنازه حضرت فاطمه علیهاالسلام نمازگزاردند: ابوذر، سلمان، مقداد، عمّاریاسر، خذیفه، عبدالله بن مسعود، و من امام ایشان بودم. (خصال؛361)

 

منبع:

بوی بهشت سوخته

برگزیده از كتاب جلاءالعیون علامه محمّدباقر مجلسی

اقتباس: علی لباف

از صفحه (60 تا 73)

 


با عرض تسلیت به مناسبت  ایام دهه فاطمیه ، شهادت جانسوز حضرت فاطمه (س) 


شورای دانش آ»وزی دبیرستان شهید رضویان

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

124261 سوالات آزمون های آزمایشی فیزیک گزینه2

سوالات آزمون های آزمایشی فیزیک گزینه۲

مبحث: مغناطیس «فیزیک۳»

ویژه ی گروه های ریاضی و تجربی

لینک مستقیم : سوالات آزمون های آزمایشی فیزیک گزینه2

حجم فایل :3.21 مگابایت
پسورد فایل : www.fera.ir
تاریخ انتشار :سه شنبه،۶ فروردین ماه ۱۳۹۲
نوشته شده در تاريخ شنبه 3 فروردين 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 جزوه ی آموزشی شیمی3 - گزینه2

 

 

جزوه ی آموزشی شیمی3 بخش1- گزینه2

 

مبحث:بخش1

 

ویژه ی نوروز سال 1392

 

 

این فایل ها مرتبط با طرح نوروزی گزینه 2 برای دانش آموزان و داوطلبان آن موسسه می باشد که در طول نوروز به مرور بر روی سایت قرار خواهند گرفت و ما به صورت رایگان در اختیار شما عزیز قرار داده ایم.امید است که مورد رضایت واقع گردد

 

 

 

منبع:سایت گروه آموزشی آلم

 

.
نوشته شده در تاريخ جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 امید است هر ساله گلستان عید بر وجود نازنینتان بهاران باشد.

 

کارت پستال های زیبای تبریک نوروز  (2) www.taknaz.ir

نوشته شده در تاريخ شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, توسط محمد صدری |

 

300px Gold medal olympic.svg خود را برای مرحله دوم آماده کنید

با توجه به اعلام نتایج و لیست پذیرفتگان شدگان مرحله اول المپیاد های علمی دانش آموزان کشور، همه ی توجه ها به سمت مرحله دوم این المپیاد ها معطوف می شود.

آزمون مرحله دوم المپیاد های علمی دانش آموزی طبق برنامه ی زمانی اعلام شده ( در ادامه مطلب ) برگزار خواهد شد. با توجه به بیشتر شدن تعداد پذیرفته شدگان آزمون های مرحله اول سال ۱۳۹۱ نسبت به سال های گذشته، انتظار می رود در آزمون های مرحله ی دوم امسال شاهد رقابت جدی تر و بیشتری باشیم.

مدرسه المپیاد ایرانیان در نظر دارد برای آمادگی دانش پژوهان عزیز برای شرکت در آزمون های مرحله دوم برنامه هایی را اجرا کند که در ادامه مطلب می توانید آن ها را ببینید:

برنامه برگزاری آزمون های مرحله دوم المپیاد های علمی دانش آموزی کشور به شرح زیر است:

زمان برگزاری آزمون های مرحله دوم اردیبهشت ماه ۹۲

المپیاد دوره روز تاریخ ساعت شروع
فیزیک بیست و ششمین سه شنبه ۱۰/۲/۹۲ ۰۸:۳۰
زیست شناسی شانزدهمین سه شنبه ۱۰/۲/۹۲ ۰۸:۳۰
کامپیوتر* بیست و سومین سه شنبه ۱۰/۲/۹۲ ۱۴:۰۰
کامپیوتر* بیست و سومین چهار شنبه ۱۱/۲/۹۲ ۰۸:۳۰
شیمی بیست و سومین چهار شنبه ۱۱/۲/۹۲ ۱۴:۰۰
ریاضی* سی و یکمین پنج شنبه ۱۲/۲/۹۲ ۰۸:۳۰
نجوم واخترفیزیک نهمین پنج شنبه ۱۲/۲/۹۲ ۱۴:۰۰
ریاضی* سی و یکمین جمعه ۱۳/۲/۹۲ ۰۸:۳۰
ادبی بیست و ششمین جمعه ۱۳/۲/۹۲ ۱۴:۰۰

 

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:, توسط محمد صدری |
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:, توسط محمد صدری |
***مدارس کشور تا روز دوشنبه 28 اسفند به فعالیت خود ادامه خواهند داد***
  «رییس مرکز اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش با بیان اینکه تمامی مدارس تا روز دوشنبه 28 اسفند ماه فعالیت آموزشی دارند، گفت: فعالیت مدارس طبق تقویم رسمی کشورتا 28 اسفند ادامه دارد و دانش آموزان تا پایان 13 فروردین ماه تعطیل هستند.
 
علی فرهادی افزود: مدارس کشور تا روز دوشنبه 28 اسفندماه دایر و پس از تعطیلات 13 فروردین فعالیت آموزشی مدارس مجددا آغاز می‌شود.
 
رییس مرکز اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش ادامه داد: همه مدارس کشور اعم از دولتی و غیرانتفاعی تا 28 اسفند ماه و همانند سال گذشته فعال هستند و بعد از 13 فروردین ماه نیز فعالیت آنها از سر گرفته می‌شود، لذا هیچ گونه اجباری برای حضور دانش‌آموزان در تعطیلات نوروزی وجود ندارد.
 
وی در مورد تعطیلی روز چهارشنبه 14 فرورین ماه 92 اظهار کرد: چنانچه قرار باشد مدارس در این روز تعطیل شود، در زمان مقرر اطلاع رسانی خواهد شد.
 ****
بنا به خبر مذکور دبیرستان شهید رضویان نیز تا روز دوشنبه 28 اسفند ماه دایر خواهد بود و کلاس ها برگزار خواهد شد.  اعضای شورای دانش آموزی دبیرستان شهید رضویان حضور خواهند داشت و دانش آموزان را بر انجام این امر دعوت خواهند کرد.
 
شورای دانش‌آموزی دبیرستان شهید رضویان
 
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:, توسط محمد صدری |

در روز چهارشنبه 91/12/23 جشنی به مناسبت فرارسیدن  نوروز 92 در نمازخانه آموزشگاه برگزار شد.

پس از سخنان مدیر محترم دبیرستان آقای حجازی برنامه ی اهدای جوایز به رتبه های برتر هرکلاس در امتحانات نیم سال اول و فعالان نماز و زیارت عاشورا و اعضای شورای دانش آموزی برگزار شد.

 

در  پایان به رسم یاد بود تقویم سال 92 به تمامی دانش آموزان اهدا گردید.

 

 

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, توسط محمد صدری |

 دانلود جزوه آموزشی ریاضی سال دوم دبیرستان مبحث مثلثات

mosalasat noradini جزوه آموزشی ریاضی سال دوم دبیرستان مبحث مثلثات

شامل دسنامه کامل همراه با سوالات و مثال های متعدد

منبع :http://darsamoz.com

           باتشکر از سایت دبیرستانی کنکوری                    سایت ش.د.د.د.ش.ر

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, توسط محمد صدری |

دانلود تست های طبقه بندی شده کنکور سراسری مبحث مشتق و کاربردهای آن

sval moshtagh konkor تست های طبقه بندی شده کنکور سراسری مبحث مشتق و کاربردهای آن

شامل بیش از ۱۰۰ سوال چهار گزینه ای کنکور سراسری دوره های مختلف به صورت طبقه بندی شده از مبحث مشتق و کاربردهای آن با پاسخ های واقعا تشریحی که در ۳۴ صفحه به صورت تایپ شده آماده گردیده است .

 لینک مستقیم : تست های طبقه بندی شده کنکور سراسری مبحث مشتق و کاربردهای آن

نوشته شده در تاريخ جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, توسط محمد صدری |

 گزیده نکات دین و زندگی (۲) در یک نگاه

جلوه‌های حکمت و تدبیر
 
۱- تصویری از جهان خیالی، جهان واقعی، ۲- شاخصه‌های اصلی مجموعه‌ها، ۳- نهج‌البلاغه (سخنان حضرت علی (ع)) (اندیشه و تحقیق صفحه‌ی ۱۷ کتاب درسی)
با کاروان هستی
۱- نمونه‌ای از نظام جهانی- نظام واحد جهانی← ارتباطات طولی و عرضی در نظام جهانی (اندیشه و تحقیق صفحه‌ی ۲۹ کتاب درسی)
 
برای دیدن بقیه مطلب به ادامه بروید 
 
 
تهیه وتنظیم : محمد صدری 


ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.